søndag 22. april 2012

Oppdatering uke 28

♥ Termin: 18 juli 2012

♥ På vei: 28

♥ Igjen til termin: 86 dager

Kjønn: En liten PRINS

Navn: Nesten bestemt, så vil holde det litt hemmelig.

Aktivitet innefra: Mye aktivitet, kjenner mest ned mot blæra.

Utålmodig: Nja! Blei kanskje et hakk mer utolmodig når vi fikk vogna i hus! Men syns det er heilt ok med 12 uker igjen! :)

Vektøkning: +4 kg

Barnerom ferdig: Skal sove på vårt rom en god stund!

Innkjøp til babyen: Har kjøpt en del klær, mye lyseblått og hvitt. Har også kjøpt vogn, resten blir kjøpt nå i uka :) Har laga ei liste over ting vi skal ha, etter hvilken leverandør de kommer fra. haha! Freak!

Strekkmerker: Ingen nye. Men har nok fra da storesøster bodde der inne.

Plager: Kvalm, svimmel, låsning i korsryggen, kynnere (!!) Blir veldig fort mett og like fort sulten. Det kan være litt plagsomt til tider.

Matkick: Nå de siste dagene har eg hatt dårlig matlyst, så veit ikkje heilt om eg har noe kick på noe spesielt. Hmm!

Tanker om fødselen: Tenker egentlig ikkje så mye over fødsel enda. Men kjenner jo at siden eg har hatt keisersnitt før, kjennes det trygt. Så ligger lillebror i seteleie vil eg nok ikkje la de snu han. Men ligger forholdene til rette for at han kan bli født "normalt" blir det en ny og spennende opplevelse. Har alltid vært nysgjerrig på smertene ved en fødsel. Men på den andre siden er eg livredd for å få kjempe baby, livredd for å revne, bli klipt osv. Så det blir veldig spennende kordan ting blir.

Tungt? Nei, syns fortsatt ikkje det er tungt. Eg kjenner ikkje at det er noe ekstra vekt på magen, og magen er ikkje akkurat stor for å komt så langt. Så eg er spent på korti eg kommer til å føle at det er tungt. Var liten med Mathea også, men større en dette.

Aktivitet: Svært lite aktivitet på meg i det siste. Da eg er sykemeldt pga sterke kynnere. Skal ingenting til før magen står i høyspenn, og det er ganske ubehagelig til tider.

Søvn: Sover greit. Er oppe for å gå på do på natta, og våkner stort sett hver gang eg beveger meg pga korsryggen. Men sovner fort igjen.

Humør: Ganske bra humør. Koser meg med snuppa, og gleder meg til lillebror skal innvadere livene våre ♥

Neste kontroll: Ultralyd i morra!! Jordmor 22. mai, tror eg det var.

Sykehusbagen: Ikke begynt å pakke den. Tenker eg venter litt med det.

Annet: Er super spent på morgendagen! Og skal skrive et innlegg om det etterpå :) I skrivende stund ligger lillebror å sparker nedover, kjennes ut som harde støt i blæra og ellers i den regionen!
Uke 28. Føle magen har poppa litt den siste uka :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar