lørdag 19. mai 2012

Bringebærbladkapsler!

For noen dager siden kjøpte eg bringebærbladkapsler, og har gått på de to dager nå. Tenkte å bare ta halv dose til å begynne med, for så å trappe opp om noen uker. Når eg gikk gravid med Mathea begynte eg også på disse. Begynte da i uke 32, men fikk ikkje gått på de så lenge, da ho er født i uke 34+5.

Fant litt informasjon om bringebærblad, hentet fra: http://www.urtesenteret.no/index.php?categoryID=334

Bringebærblad som fødselsforberedende urtemedisin .
Bladene på bringebærplanten har i århundrer vært brukt som urtemedisin ved graviditet, fødsel og amming. Det er en utbredt oppfatning om at inntakt av bringebærblad blant annet kan lette symptomer ved morgenkvalme, gi en avslappende virkning på glatt muskulatur i livmoren, motvirke krampe og være til hjelp slik at fødselen forløper enklere. Bringebærblad er også brukt som hjelp til økt fruktbarhet, gi økt melkeproduksjon, stoppe blødning etter fødselen, behandle diare, regulering av menstruasjonssyklusen og dempe tunge perioder.

Så da gjenstår det å se hvilken virkning det er av disse kapslene. OM, det er noen virkning :)








1 kommentar:

  1. Satt akuratt å googla bringebærkapsler,så så jeg at du hadde skrevet om det.
    Tenkte å begynne på de selv, men vet ikke om jeg tør begynne helt enda :)

    SvarSlett