mandag 23. april 2012

Ultralyd, henting av babyting og litt div !

Idag var vi på ultralyd for å sjekke leie og str på lillegull. Vi kom dit og det første ho gjorde var å ta innvendig ultralyd. Gikk veldig bra, og alt var slik som det skulle. Deretter skulle ho se kordan han låg,  str og vekt på han. Han låg med rompa ned, og med beina heilt oppi ansiktet. Men dette kan forandre seg lenger mot termin, men siden storesøster låg på akkurat samme måte kunne det hende at eg har et bekken som gjør at det er den mest behagelige liggestillingen for de. Jepp, for eg er nemlig omlag 2 cm skeiv i hoftene. Min første tanke er: det gjør meg ingenting at han ligger i seteleie, og kan godt ligge sånn leenge. Deilig å slippe spark i ribbeina, å ikkje klarer han å sparke spesielt hardt heller i den stillingen, så det passer meg igrunn godt!

Videre målte ho magen, hode osv. For å finne ut vekta hans og kordan den var i forhold til termin. Jordmor sa på fredag at ho trodde han var 5-10 % over gjennomsnittet, men ultralyden i dag viste at han er 1 % mindre enn gjennomsnittet, så heilt perfekt med andre ord! Eg blei så lykkelig når ho sa det! Eg er livredd (!!!) for å få en kjempe baby. Og det føles veldig godt å vite at han ikkje er en stor baby. Så han veier 1150g nå :) Lille gollassen vår!

Til slutt skulle ho prøve å få et godt bilde av ansiktet hans. Dette gikk utrolig dårlig, da han låg klint inni morkaka som igjen låg over han. Eg har morkaka på fremre vegg, som gjør ultralyd en smule vanskeligere enn hvis den hadde lagt bak. Så det var litt skuffende.. Men sånn er det. Fikk sett at han smilte da, det var jo koselig! Ellers såg han ut som ei Halloween maske, som jordmora så fint sa! haha!

Alt i alt veldig fornøyd med ultralyden! Og gleder meg veldig til 3d ultralyden vi skal bestille! :) Vi skulle egentlig på det med Mathea også, men siden vi måtte reist 4 timer for å komme en plass der de har 3d, så droppa vi det den gangen. Men nå når vi har tilbudet 5 min unna, er det ingen unnskyldning! :)

Vi har også hentet alle tingene som var lagt av til littlas! (Jepp! Kjært barn har mange navn)
Fikk stabla alt på en pallejekk og trykt det videre inn i bilen. Deilig å ha alt klart, og bare kunne nyte siste tida :)

Snuppa syns dette var kjempe kjekt å se når ho kom hjem fra bhg. Ho var oppi posene og eskene med en gang, og ville pakke opp og se! Ho var rett og slett lykkelig når ho fikk se ståbrettet som ho skulle bruke! At det går an å finne opp noe så fantastisk, ho var i himmelen :) Søte gullejenta!


Alt står stablet på storesøsters rom :)
 Leker med barbie!
Mathea har fått pakke i posten med klær fra morfar, så de har ho tatt på seg!
Veldig fine! Tusen takk morfar :)
Eg har kjøpt en del klær til lillegutt i dag, mange fine sparkebukser, deilige bodyer, luer, bukser og nattdrakter.


Gleda meg til der er en liten klump inni desse klæra!

Nyvaska og fine! :)

No er det ei stk jente som ligge å prata og synge med dukka i senga si.. Ho sie så mykje løye! No nettopp kom det fra ho: AU! Det er stein vondt når du gjør sånn! *ler* Fine snuppa!

Til slutt må eg bare sitere fra en telefonsamtale tidligere i dag:

Svigerfar ringer, eg tar telefonen og sier hallo.
Så sier han: Ja, kordan går det med den.... (lang pause)
Eg: Hehe, no er eg spent!
Han: *ler*...den...hehe...runde.

Trodde eg skulle knekke av latter! Fine svigis :) Du e go!




2 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye med en liten prins i magen:)
    Lykke til videre med svangerskapet.

    SvarSlett